dinsdag, maart 29, 2011

Weer een PR, met dank aan Derk.

Ik zit met een heerlijk gevoel op de bank, want ik ben net terug na weer een succesvolle wedstrijd bij de Amersfoortse Baancompetite. Vanavond stond de 3000 meter op het programma en ik had als verwachte eindtijd van 11:30 opgegeven. Dat was mijn PR van begin oktober. Misschien kon er een beetje af, maar vast niet zoveel als twee weken geleden.

In de afgelopen twee weken was ik door afspraken van mijn werk genoodzaakt veel voor mezelf te trainen. Maar sinds een week loop ik af en toe een stukje met mijn oudste zoon die ook wat aan zijn conditie wil werken. Afgelopen woensdag liep ik 2 x 1200, 2 x 1000, 2 x 800 en 1 x 400. Het was de bedoeling ze op een stevig tempo te lopen (5, 4, 3 en 1,5 minuten). Om de een of andere reden ging dat prima behalve met die 800.

Voor vanavond wilde ik weggaan op 1:32 per rondje of misschien iets sneller. Ik startte in de derde serie en weer precies aan de binnenkant. Net als 2 weken geleden kwamen er al snel een paar lopers voorbij, maar bij de vierde haakte ik aan. Ik nam het risico dat het iets te snel zou gaan, maar het voelde prima. Het eerste rondje ging in ca 1:24 en daarna werd het ca 1:28. Ik had het idee dat ik misschien nog wel iets harder zou kunnen, maar durfde er niet voorbij te gaan. Maar toen na 4 rondjes Arend weer voorbij kwam sloot ik daar direct achteraan. Nog weer twee rondjes later viel hij volgens mij een beetje stil en besloot ik er voorbij te gaan. Volgens Kees langs de kant zat een tijd van 11:00 er nog in. Op zo'n 300 meter kwamen er toch nog 3 snelle jongens langs. Aansluiten zat er niet meer in, maar in de eindsprint zag ik dat net onder de 11:00 uit kwam. De officiƫle uitslag volgt nog, maar volgens mij was het 10:58.

Geen opmerkingen: