zondag, januari 25, 2015

Geen BAV Wintercup

2015 is al weer een paar weken oud. Na de Florijn winterloop volgde een week met veel kilometers, gevolgd door twee met wat minder. Halverwege vorige week had ik twee keer 's nacht flink kramp in mijn linkerkuit waarna mijn kuit pijnlijk bleef. Een training met 12 x heuvelop de Dalweg op maakte het niet beter. Daarom nam ik even rust en sloeg een paar trainingen over. Afgelopen donderdag leek het voldoende hersteld om weer te lopen. Dat was direct een test, want vandaag stond de derde wedstrijd van de BAV Wintercup op het programma. Ik liep makkelijk 15 x de Kolonieweg op samen met Theo en Stef. Deelname aan de Wintercup leek me geen probleem,



Zaterdag had ik nog tijd een paar nieuwe schoenen te kopen. Na wat wikken en wegen werd het een paar Asics Cumulus 16:
Vanmorgen zag ik dat er toch nog vrij veel sneeuw lag en omdat het gevroren had, maakte ik me wat zorgen over de toestand van het parcours in het bos bij Baarn. Mijn vrees was terecht, want in de loop van de ochtend verscheen het bericht dat de wedstrijd helaas was afgelast. Jammer, maar veiligheid staat voor op. Ik had weinig zin in een kans op blauwe plekken of verzwikte enkels. Ik besloot voor mezelf een rondje te lopen en kon zo mooi mijn nieuwe schoenen proberen. Het eerste stuk, tot het ecoduct, was goed begaanbaar, Daarna werd het een stuk slechter. Afentoe kon ik nog een onverhard parallel pad nemen, maar vaak was het glibberen. Ook op het stukje Sylvestrcross parcours dat ik nog meepakte was het niet beter.


Geen opmerkingen: