maandag, januari 13, 2014

Hardlopen en dieren: de raaf

In de serie dieren, deze keer de raaf. In de afgelopen periode had veel gelopen met wedstrijden en trainingen. Vanaf 31 december kwam ik tot 6 keer in 10 dagen en ruim 80 kilometer. Het mocht zondag dus wel een beetje minder. Ik koos voor een rondje over de Stulp. Het was prachtig weer dus er waren ook veel wandelaars onderweg, maar er bleef genoeg ruimte over om lekker door te kunnen open. Als vanzelf lag mijn tempo wat hoger.

De Stulp is één van de prachtige gebieden in de omgeving. Na zo'n 4,5 kilometer hoorde ik een bekend krassend geluid ergens achter me in de lucht. Het drong al snel tot me door dat dat een raaf moest zijn. Al lopend probeerde ik het open gebied naast mij in de gaten te houden en al snel daarna zag ik een grote zwarte vogel overkomen en even verder op naar beneden duiken. Daar verdween de de raaf uit zicht. Dat was weer een extra bonus bij een rondje hardlopen.

Geen opmerkingen: