vrijdag, juli 05, 2013

Take 5

Na ruim 4 maanden heb ik deze week voorlopig voor het laatst de fysiotherapeut bezocht. Dinsdag had ik voor het eerst weer stevige intervalletjes op de baan gelopen. Na een stukje inlopen door het bos onder leiding van inval trainer Theo liep ik 2 keer 4 keer 400 meter terwijl de rest van de groep een ander programma volgde. Die 400-jes gingen in ongeveer 1:35 en daar was ik niet ontvreden mee. Na nog een stukje uitlopen stond de teller op ruim 12 kilometer. Zoveel had ik in de afgelopen maanden nog niet gelopen.

Woensdagochtend was ik een beetje stijf, maar kon ik toch flink aan de slag bij de fysio. De legpress ging een standje zwaarder en mocht ik 3 x 10 met beide benen. Daarna volgden 3 x 15 lunges op twee zogenaamde balanstollen.
En als toetje mocht ik nog 3 keer 20 sprongen doen vanuit lunge positie op die twee tollen. Vincent was tevreden over de vooruitgang in kracht en balans. Nu rustig doorgaan met opbouwen en hopen dat de knie zich goed houdt. Ik heb het plan om zelf ook regelmatig naar de sportschool te gaan om wat extra krachtoefeningen te blijven doen.

Dinsdagavond vond ik overigens alweer een teek op mijn been. Dat is al de vijfde die ik dit seizoen met een tang heb moeten verwijderen. Daarnaast was er ook al een die ik kon onderscheppen voordat het monster zich had vastgebeten. Het RIVM verwacht in de komende maand wel 200.000, ik zal dus maar alert blijven.

Geen opmerkingen: