vrijdag, mei 03, 2013

Dat kon er ook nog wel bij

Hoewel er een klein beetje vooruitgang in lijkt te zitten, blijft de knieblessure een merkwaardig ding. Zondag liep ik zowaar 6,5 kilometer achterelkaar, waarbij ik de laatste kilometer een beetje sneller kon. De twee dagen daarna was mijn knie wel iets gevoelig, maar niet erger dan vorige weken. Woensdag besloot de fysiotherapeut dat ik meer echte krachtoefeningen mocht gaan doen. Al snel viel het op dat er een aanzienlijk verschil zit tussen mijn linker- en rechterbeen. In de legpress kreeg ik een gewicht met rechts met geen mogelijkheid van zijn plaats terwijl dat met links nog wel lukte. Een mooi aandachtspuntje.

Ondertussen steekt er een nieuwe klacht zijn kop op. Al veel langer heb ik soms een pijntje midden onder mijn linkervoet. In de afgelopen maanden is dat langzaam erger geworden. Ik wordt nog steeds niet beperkt in mijn bewegingen, maar het is nu echt merkbaar. Google leverde vooral hits naar hielspoor. Hoewel er overeenkomsten zijn klopt in ieder geval de plaats niet, want het zit niet onder mijn hiel. Omdat ik al drie maanden maar heel weinig hardloop kon daar de oorzaak niet zitten. Ik verdenk mijn dagelijkse schoenen. Een half jaar geleden gekocht en ze hebben nooit goed gezeten. Die doe ik dus niet meer aan en ik hoop dat dat helpt.

Geen opmerkingen: