woensdag, maart 06, 2013

We zijn er nog niet

Gisteravond verzorgde ik de loopscholing bij de wedstrijdgroep. Dat was een onderdeel van mijn opleiding tot hulptrainer. Loopscholing verzorgen is leuk en gaat me goed af, omdat ik al veel verschilende vormen heb gezien. Ik had er ook nog twee vormen ingestopt die ik op Internet had gevonden: Tenen kaatsen:
en "skipping met een hupje":

Voor mij was het ook een goede gelegenheid om weer een beetje op te bouwen. Dat was althans de bedoeling. Na vorige week woensdag had ik geen problemen met mijn knie ondervonden. Ik liep dus ook ontspannen al pratend met Theo de rondjes van de warming-up. Ik was niet van plan om met het kernprogramma mee te doen, dus, nadat ik de loopscholing had verzorgd, begon ik aan wat rondjes op de baan. Een stuk of tien leek me mooi.

Maar na zo'n drie rondjes meende ik toch al iets in mijn knie te voelen en half rondje later wist ik zeker dat dit hetzelfde gevoel was als waar ik begin februari last van had. Even dacht ik nog het rondje uit te kunnen lopen, maar het gevoel werd al snel heftiger. Dat was een flinke teleurstelling. Nadat ik me bij Wim had afgemeld ging ik naar de douche. Dat kon al wel weer in een rustig joggend tempo. Ook op de fiets terug en verder daarna deed mijn knie gelukkig geen pijn, maar zoals de fysio, die gister ook op de baan was al zei, de belastbaarheid is nog niet in orde.

Vanmorgen had ik weer een afspraak bij de fysio. Ik heb nog extra oefeningen mee naar huis gekregen. Ik heb me ondertussen bij Jan Willem (LoopGek) afgemeld voor de eerste wedstrijd van de Amersfoortse Baancompetitie. Balen.

Geen opmerkingen: