zaterdag, maart 02, 2013

Geen pijn meer in mijn knie, nu weer opbouwen

Sinds mijn update van vorige week heb ik twee bezoeken aan de fysiotherapeut gehad. Hij heeft me laten wandelen op een loopband en was niet tevreden met de manier waarop ik mijn voeten afwikkel. Ik moet meer op mijn hak landen en helemaal naar mijn teen door afwikkelen. Nu loop ik niet echt ontspannen op een loopband, ik weet niet of dat van invloed is, maar ik heb in de week daarna geprobeerd hier bewust op te letten. Deze week mocht ik bij elkaar ruim 20 minuten op de loopband wandelen, met een stevig tempo (5 km/u) en steeds meer helling tot uiteindelijk 9%. dat ging prima. Verder kreeg ik een rijtje oefeningen mee naar huis, die mijn rug beweeglijker moeten maken en mijn knieƫn en bovenbenen sterker. Ik lig nu dus weer dagelijks op de grond of ga langzaam zonder mijn handen te gebruiken zitten op een krukje.

Na vorige week woensdag heb ik geen pijn meer gevoeld in mijn knie, dat is goed nieuws. Eigenlijk wil dus wel weer gaan handelen, maar de fysiotherapeut is nog voorzichtig. In verband met de trainerscursus moet ik we deze weken een paar keer een deel van een training verzorgen. Dat mag ik doen en ik mag mee-joggen met de recreanten zolang ik geen pijn voel anders moet ik op de fiets mee. Afgelopen woensdag was de eerste keer. Ik deed de warming-up en cooling-down bij de A-recreanten en liep zo een rondje van zo'n zeseneenhalve kilometer. Twee keer dacht ik een begin van een pijntje in mijn knie te voelen, maar wellicht is het toch verbeelding. Aanstaande dinsdag loop ik op de baan mee met de warming-up van de wedstrijdgroep en daarna nog wat rondjes voor mezelf. Ik ben benieuwd of dat ook goed gaat, dan druf ik langzaam weer in herstel te geloven.

Geen opmerkingen: