dinsdag, februari 12, 2013

SI-gewricht

Het pijntje in mijn knie van vorige week zondag werd alleen maar erger. Dinsdag bij de baantraining deed ik het rustig aan. Onder het lopen had ik er niet veel last van als ik mijn rechterbeen een beetje minder optrek. Denk daarbij aan een éénbeninge-skipping of het Ministry of SW. Op de fiets naar huis merkte ik echter dat het niet goed zit. Iedere keer dat mijn rechterbeen omhoog ging deed het zeer net boven mijn knieschijf. Het is anders dan het PFPS waar ik anderhalf jaar geleden last van had. Deze keer is het een schurend gevoel als ik mijn knie buig, vooral onbelast. Bij het PFPS was door de knieën zakken juist pijnlijk.

Op woensdag hobbelde ik (met een silly walk) nog mee met een recreantengroep om een training te observeren in verband met mijn cursus voor ALT-2. Maar ik besloot dat verder trainen nu niet verstandig is. Vrijdag belde ik met het SMA-Midden Nederland en gister had ik daar een afspraak. De sportarts bekeek en teste mijn beide benen aandachtig en kwam tot de conclusie dat het een overbelasting is, die veroorzaakt wordt door verminderde bewegelijkheid van mijn SI-gewricht en enkel aan de rechterkant. Hij raadde me een bezoek aan een manueel therapeut aan. Daarna zou ik als ik pijnvrij ben weer kunnen gaan opbouwen. Voorlopig ben ik dat nog niet. Ik vrees dat het wel eventjes kan duren.

Geen opmerkingen: