zondag, augustus 19, 2012

Ik durf het bijna niet te zeggen.

De vakantie is ruim voorbij en ik train nu al weer een week of drie vol uit. Omdat ik een halve marathon wil lopen, moeten er ook wat lange duurlopen gedaan worden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het gaat allemaal best lekker. Bij de eerste baantraining (2 x 5 x 400) liep ik op soeplesse een stukje harder dan vooraf gedacht (1:30). De donderdag daarna voelde ik mijn benen wel en deed ik het rustig aan. Op mijn nieuwe schoenen liep ik een rondje Zwarte weg, waarbij mijn hartslag mooi laag bleef.

Op dinsdag 7 augustus werd de baantraining afgesloten met een 3000 meter ook die ging vlak en ik liep mijn eigen tempo. Vorige week zaterdag ochtend liep al vroeg een rondje over de Zoom naar het vliegveld en via Soestduinen terug. Weer bleef mijn hartslag in de gewenste zone met kilometers van 5:20. Wat opviel was dat ik 's middags thuis het idee had dat ik rustig nog een keer een rondje kon lopen.

Afgelopen dinsdag moest ik wegens wat maagproblemen een stukje training laten schieten, misschien dat ik daarom donderdag extra lekker liep. 6 x 1000 meter tussen 4:00 en 4:05 afgezien van de eerste. Daarbij liep ik met snelle jongens mee. Omdat het dit weekend warm zou worden ging ik al op vrijdagavond op pad voor een 18,5 km duurloop (via het Baarnse bosbad naar Groeneveld). Dat waren twee trainingen achter elkaar zonder dat ik daar last van had, afgezien van een blaartje ivm mijn nieuwe schoenen. Woensdag staat de Gildeloop op het programma. Gelukkig is het dan weer wat koeler. De doelstelling is een vlakke race van ca 4:20 per km of zo.

Geen opmerkingen: