woensdag, juni 20, 2012

Testloop, duurloop, Garmin opgestuurd en verkouden

Wat kan er toch een boel gebeuren in een week :-) De wedstrijdgroep van AV Pijnenburg heeft iets nieuws geïntroduceerd. Vanaf nu gaan we regelmatig testloopjes houden. Dat worden een soort onderlinge wedstrijdjes inclusief tijdregistratie waaraan de weg-wedstrijdgroep, baanatleten en oudere junioren mee kunnen doene. Als het goed bevalt, komt er zelfs een klassement van. Vorige week dinsdag was de eerste over de blauwe paaltjes van de Stompert, een tankbaan van ongeveer 2600 meter. Op zich een ongelukkig tijdstip, want in het weekend daarvoor was de marathon van Amersfoort, waar diverse lopers een halve marathon hadden gelopen en ik had natuurlijk net de Stoomtramloop gedaan.

Ik had nog wat stijve kuiten en eigenlijk wilde ik me dus een beetje inhouden, maar eenmaal aan de start kwam er toch een soort wedstrijdspanning boven. Het parcours was nieuw voor mij, anderen kenden het rondje wel. Peter was ook van de partij. Hij kende het rondje en had net een halve marathon gelopen. Dat leek me een mooie partner om vandaag te volgen.

Na de start verdwenen de snelle jongens al snel uit beeld. Ik liep samen met Peter, Adri volgde vlak achter ons. Na een kilometertje kwam Sjaak voorbij. Ik riep tegen Peter dat hij Sjaak mocht volgen als hij wilde, maar Peter bleef bij mij, Sjaak liep niet al te ver uit. Gebrek aan kennis van het rondje kostte me wel snelheid toen ik bijna uit de bocht vloog. Met Adri nog steeds op mijn hielen sloot ik toch snel weer bij Peter aan. Het werd erop en erover en met een snelle afdaling liep ik het gat naar Sjaak weer dicht. Iets verder daarvoor had Kees ondertussen junior Koen gepasseerd en bij Koen leek het beste eraf. Ik besloot gelijk maar door te trekken en liet ook Sjaak achter me. Met nog zo'n 600 meter te gaan zat ik achter Koen. Heuvelop was ik iets sterker, heuvelaf had ik moeite hem te volgen. Op mijn tandvlees bleef ik bij, tot ik tussen de bomen door de finish meende te zien. Tijd voor een eindsprint, in een beklimminkje schoot ik Koen voorbij en hij moest lossen. Tot mijn verrassing was ik 10e in 10:38 en in mijn leeftijdscategorie was alleen Kees sneller geweest.

Zondag liep ik weer een rondje Zwarte weg.Ik hoopte net zo lekker te lopen als bij de Stoomtramloop, maar dat lukte niet helemaal. Ik had me 's morgens al wat verkouden gevoeld, waarschijnlijk speelde dat me parten. In de loop van de dag werd de keelpijn erger. De training van dinsdag heb ik daarom ook overgeslagen.

Mijn GFR310 voelt zich ook niet helemaal lekker. Ondanks het vervangen van de batterij doet de hartslagsensor het niet meer. Er zat niets anders dan alles inpakken en weer opsturen naar de webshop. Hopelijk hoor ik binnenkort hoe of wat. Voorlopig dus even geen routes via connect.garmin.com.

Geen opmerkingen: