vrijdag, april 27, 2012

Voor mezelf trainen

De officiële uitslag van de Zomeravondcup is online. Daarin staat 42:45 achter mijn naam. Dat klopt wel met mijn beleving dat het even duurde voor ik voorbij de start kwam. Het behoort nog steeds bij één van mijn betere 10 kilometers, maar ik uiteindelijk wil ik toch richting de 41 minuten. Dus trainde ik weer lekker verder. Vorige week donderdag met de groep, met alleen maar deelnemers aan de Zomeravondcup, 2 series van 3 x 1000 meter in het bos. Het werd zowaar nog warm, dus na 2 x 1000 deed ik maar een shirtje uit. De laatste zat net onder 4 minuten. Opvallend dat mijn GFR310 zoals wel vaker naar verloop van tijd de 1000 meter korter maakte. Tussen de eerste en de laatste 1000 zat meer dan 10 meter verschil volgens mij.

In het weekend was ik een weekendje met familie weg. Ik had mijn hardloopkleding meegenomen, maar mijn schoenen vergeten :-( Dus heb ik alleen maar gefietst en gewandeld. In de afgelopen week kon wegens omstandigheden niet mee doen met de groepstrainingen van dinsdag en donderdag. Ik moest ook de derde wedstrijd van de Amersfoortse Baancompetitie laten schieten.

Daarom liep ik om maandag zelf een rondje over de Stulp, waarbij ik het rondje over de Stulp flink aanzette en stevig doorliep. Donderdagavond deed ik een intervaltraininkje in het bos, 5 x 400 meter en 5 x 200 meter. Tot slot liep ik uit naar het station om mijn fiets nog op te halen omdat ik van mijn werk een lift naar huis gekregen had.

Over twee weken wordt alweer de derde aflevering van de Open Soester Kampioenschappen Blauwe Paaltjes gelopen. Ik help mee als parcourswacht omdat ik de dag daarvoor nog met de Zomeravondcup meedoe. Maar als je in de buurt bent, doe dan vooral mee met dit leuke initiatief en een mooi parcours zoals je op deze clip kunt zien.

Geen opmerkingen: