woensdag, april 11, 2012

Lente

Hoewel de temperatuur nu weer (onder) normaal is en we zelfs een nat weekend achter de rug hebben (ik heb medelijden met de deelnemers aan de Marathon van Utrecht), is het toch wel duidelijk dat de lente aanbreekt. Dat geldt in ieder geval voor lopers die zoals ik hun trainingen lekker in de natuur mogen afleggen. In de vorige week heb ik diverse rondjes over de Stulp afgelegd en daarnaast ook met mijn vrouw en gewapend met een verrekijker door dat gebied gelopen. Tijdens die rondjes heb ik diverse malen reeën, spechten, boomklevers, tjif-tjaf's buizerds, witte kwikstaarten, muizen, mezen, vinken, boomleeuwerikken enzovoort kunnen spotten of mogen horen.

Langzaamaan kom ik ook weer in het normale ritme van drie trainingen per week en mijn scheenbeen protesteert nog steeds niet. Afgezien van wat spierpijn zo af en toe gaat het probleemloos. De duurlopen doe ik rustig aan met een paar versnellinkjes heuvelop of door stukje mul zand. Bij de groepstrainingen geef ik wat meer gas.

Stabiele 1000-jes van 4:10 - 4:15.

Of gister 15 200-jes waarvan de meeste vlak in 42 seconden.

Nog twee trainingen en dan kan ik kijken of ik in staat ben om een 10 kilometer vlak te lopen en uit te komen op een 43-er.

Geen opmerkingen: