maandag, maart 12, 2012

We gaan het toch proberen

Vorige week heb ik wel getraind, maar het programma aangepast, na de plotselinge scheenbeenklachten. Dinsdag heb ik na rustig inlopen 2 series van 5 x 200 meter gelopen, maar dan een stukje rustiger dan de week ervoor. Het was een probeersel, als ik net zoveel last van mijn scheenbeen zou hebben als zondag zou ik al bij het inlopen uitstappen. Dat gebeurde gelukkig niet, maar ik voelde mijn been. Dat was ook het geval bij de 200-jes. Daarna liep ik nog wat rondjes rustig uit. De training kwam uit op 11 kilometer, dat was toch 5 meer dan zondag.

Donderdag probeerde ik iets vergelijkbaars 4 x 1000 in plaats van 6 keer. Ik merkte wel verschil waarschijnlijk veroorzaakt door de ondergrond, de weg is harder dan de baan. Af en toe liep ik honderd meter zonder dat ik iets voelde, maar meestal voelde ik wel iets. In totaal was het weer bijna 11 kilometer. En er is verder geen reactie na die tijd.

Ik besloot om het weekend niet te lopen en op dezelfde basis wel aan de start te staan van de Amersfoortse Baancompetitie. Ik sta ingedeeld in een langzamere serie omdat ik heb doorgegeven dat een richttijd van 20:30 eerder mogelijk is dan 19:30. Maar waarschijnlijk wordt het nog wat langzamer. Als ik onderweg te veel last krijg van mijn scheen stap ik eerder uit.

Geen opmerkingen: