dinsdag, februari 28, 2012

Eindelijk weer een normale trainingsweek

Het heeft even geduurd, maar de afgelopen week sloot ik dan toch eindelijk weer aan bij de wedstrijdgroep van AV Pijnenburg. Ik werd met open armen ontvangen en voelde me direct weer thuis. Wel was ik erg benieuwd hoe het zou gaan , want er stond voor de dinsdag direct een stevig programma klaar: 3 series van 5 x 400 meter. Aan de andere kant heb ik geen hekel aan 400-jes. Eind vorig jaar liep ik ze tegen 1:30. Dat gaf me een mooi houvast, want nu moest het rustig aan en daarom was 1:40 een prima richttijd. Maar zoals altijd mochten we eerst flink inlopen, dat is het voordeel van het eerst op de baan zijn :-)

De eerste 3 400-jes gebruikt ik om een beetje op gang te komen, daarna gingen ze steeds soepeler en met een soort van speelsgemak in 1:40. Ik had voldoende lucht over om onderweg te blijven praten. De laatste 400 liet ik me door Berend verleiden en versnelden we onderweg steeds een beetje om uiteindelijk in 1:29 binnen te komen. Na het uitlopen stond er ruim 17 km op de teller.

Donderdag gingen we 12 x de Kolonieweg omhoog (voor lezers die Soest niet kennen: een stukje weg een meter of 10 stijgt). Dat ging in 4 setjes: rustig - stevig - hard. Ik ging lekker in mijn eigen tempo ongeveer 1:25, 1:20 en 1:15. Technisch zag het er ook allemaal goed uit.

In de dagen daarna had ik geen terugslag en eigenlijk ook geen spierpijn. Als ik zo rustig doorga, moet het lukken om alles weer een tijdje heel te houden en mee te kunnen doen aan de Amersfoortse Baancompetitie.

Geen opmerkingen: