maandag, oktober 11, 2010

Een kortere pas.

Na wat weken iets minder door diverse oorzaken, heb ik de afgelopen week weer drie keer getrained. De hele maand staat het traingsprogramma in het teken van "gas terug". De omvang is niet zozeer minder, maar het tempo mag wat lager. Vooral ontspannen lopen is de opdracht.

Afgelopen dinsdag was het 15 x 200 met 200 meter rust. Ik liep gelijk op met Titus. Hij heeft een aanzienlijk kortere pas. In de afgelopen weken werd ik door diverse lopers al gewezen op het feit dat mijn pas vrij lang is. Samen met Titus probeerde ik zijn ritme aan te nemen. Dat ging vrij goed, vooral als ik naast hem liep. We liepen stevig door. De 200-tjes gingen wat sneller dan ik vooraf van plan was, rond de 40 seconden.

Donderdag deed ik het rustiger aan met 4 keer 1200 meter. De eerste ging in 5:37. Daarna pakte ik het ritme met de kortere pas weer op (voor mijn gevoel dan) en ging het verder met 2 keer 5:10 en 4:53 voor de laatste. Gisterochtend had ik niet zoveel tijd omdat we op bezoek zouden gaan. Dus werd het één van de kortere rondjes, de Stulp. Ik raffelde 'm af binnen de 55 minuten. Dat had ik nog niet eerder gedaan volgens mij. Deze week ga ik weer verder met rustig aan doen.

Er zijn diverse mooie wedstrijden in deze tijd in de omgeving. Gister moest ik wegens verplichtingen de Bosmarathon al laten schieten. Volgende week gaat de Maliebaan ook niet lukken. Ik loop misschien de Wolfskamerloop en in ieder geval de BAV Wintercup.

1 opmerking:

Gert zei

Viel me laatst op dat ik een hogere pasfrequentie heb dan de meeste lopers die hetzelfde tempo als ik lopen. Ik zag dat als een gebrek, maar begrijp nu dat dat niet zo hoeft te zijn...