donderdag, augustus 26, 2010

Ondanks blessure toch Gildeloop

Vorige week ging ik door met waar ik mee bezig was, lekker trainen. Dinsdag waren het 20 200 meters (4 x 5) met een pauze van 200 meter en een seriepauze van 400 meter. Ze gingen allemaal rond de 39 seconden zonder al te veel moeite en bij de laatste wist ik nog tot onder de 35 seconden te komen. Ik had deze keer wel weer wat spierpijn daarna. Donderdag 2 keer 3 keer 1000 meter op een mooi rondje in het bos. Volgens Gerrit was het een snel rondje, maar in het eerste stukje zat een venijnig heuveltje met mul zand. Toch wist ik ze allemaal tussen 3:58 en 4:08 te lopen.

De duurloop van zondag ging via het fietspad langs de Zoom, naar Soestduinen, vanaf daar naar de trimbaan en dan nog met de klok mee een stuk blauwe paaltjes. Dat was ongeveer 14 kilometer in 5 kwartier. Op het laatste stuk verstapte ik me tot twee keer toe op uitstekende boomwortels, maar daar had ik onderweg geen last van. Maar 's avonds thuis werd mijn linkerknie stijf en een beetje dik. Buigen ging een stuk minder. Maandag was het niet beter, vooral opstaan van achter mijn bureau was heel vervelend. Dinsdag ging het wel wat beter, maar dinsdagavond was ik toch pessimistisch over mijn deelname aan de Gildeloop. Gelukkig was het woensdagochtend bij het opstaan wel beter. Ik voelde geen belemmeringen meer bij het buigen van mijn knie. De rest van de dag bleef het goed. Zodat ik besloot toch meer mee te doen met de Gildeloop. Als ik wat zou voelen kon ik daar rustig uitstappen.

Geen opmerkingen: