dinsdag, mei 20, 2008

Kramp

Misschien hebben jullie er ook wel eens last van, 's nachts wakker worden met kramp in je kuit. Zo heel af en toe heb ik dat ook wel eens, maar afgelopen weekend was het minder leuk. In de nacht van vrijdag op zaterdag had ik het in beide benen. Ik hoefde ze maar een beetje te ontspannen en er dreigde weer kramp in te schieten. Het enig dat hielp was mijn benen strekken en mijn tenen naar me toe trekken, maar van slapen komt dan niet veel.

De volgende nacht was het weer raak, maar nu aan de zijkant van mijn onderbenen. Ik wist niet hoe ik moest gaan liggen om daar de spanning weer uit te krijgen. Uiteindelijk lukte het door één voor één mijn benen zijwaarts in het matras te drukken. Heel vermoeiend en niet leuk. Gelukkig ging het de afgelopen twee nachten weer beter. Alleen mijn rechterkuit voelde aan het eind van de afgelopen nacht "onrustig".

Ik tast in het duister wat de oorzaak is en wat ik er aan kan doen. Ik train de laatste tijd niet extra veel, maar misschien zijn de groepstrainingen met sprintjes zoals vorige week woensdag nu net niet handig. Ik liet de laatste keer 100 meter toen ook schieten omdat er een beginnend krampje aan leek te komen. Veel korte stukjes met relatief lange rustpauzes ertussen zijn niet mijn favoriete training. Tegen het eind wil ik nog wel eens wat voelen in een kuit.

Misschien komt het ook van te weinig gedronken hebben of juist 's avonds nog koffie. Op Internet vond ik dat rode wijn ook een oorzaak kan zijn en dat had ik zowel op vrijdag als zaterdag gedronken. Ik probeer er nu voor te zorgen dat ik overdag wat meer drink dan normaal en dan niet alleen koffie.

Woensdag staat de 5 kilometer baanwedstrijd op het programma. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Geen opmerkingen: