donderdag, september 20, 2007

Duurloop

Omdat een aantal collegalopers binnenkort gaat deelnemen aan de Halve van Amsterdam en/of de Berenloop, wordt er in onze groep ook specifiek aandacht besteed aan het duurvermogen. Voor mij is dat een prima gelegenheid om ook mee te doen. De gewone trainingen zijn met de diverse oefenvormen (interval, heuveltjes, ...) meestal tussen de 10 en 15 kilometer lang en in mijn eentje neem ik ook niet de tijd om eens wat langer te lopen.

Dus stond ik zondagochtend met prachtig weer bij de atletiekbaan samen met nog 8 lotgenoten. Op het programma stond 19 kilometer en ter plekke werd een routewijziging doorgevoerd zodat we hoofdzakelijk over zachte ondergrond zouden lopen. Al keuvelend gingen we in een lekker rustig tempo op weg. Ik bleef bewust in de achterste helf van de groep omdat ik al een tijd niet zo ver had gelopen.

Het was een mooie route door de bossen, langs Laage Vuursche naar het Hilversumse Wasmeer. Met dank aan Cora, kun je de route zelf hier bekijken.

Vanaf halverwege (we waren toe toch al zo'n anderhalf uur onderweg) verhoogde ik mijn tempo wat en op de Wieksloot nog wat verder. Uiteindelijk hadden we met aftrek van wat drink- en plaspauzes 2 uur en 11 minuten gelopen. Dat was niet echt hard voor 19 kilometer. Bij nader inzien bleek het echter iets meer geweest te zijn (ruim 21 kilometer). Ik had de dag er na wel wat speirpijn, maar dat viel ook nog erg mee.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je kan zelf ook wel een marathon gaan lopen op Terschelling met deze trainingen!.
Groet rinus.

Richard zei

Nou, dat is nog wel een keer zo ver :-)