maandag, mei 07, 2007

Mei wedstrijdmaand?

En plotseling liep mijn agenda vol met allerlei wedstrijdjes. Nou ja, in ieder geval heb ik in de komende maand meer wedstrijdjes dan ooit op mijn programma staan. Zaterdag as doe ik mee in de Eemmeerloop. Twee jaar geleden deed ik ook al een keer mee en ook toen liep dezelfde etappe die me nu ook is toebedeeld: de vierde etappe van Blaricum naar Eemnes. Het is eerst een lang recht stuk over de Wakkerendijk en dan de polder in, totaal zo'n 11 kilometer lang. Twee jaar geleden werd ik daar verrast door de warmte. Nu weet ik dat dat een lastig stuk kan worden, maar heb eigenlijk nog geen idee hoe ik de man met de hamer daar kan vermijden.

Op 23 mei doen we met onze trainingsgroep weer mee met de Zomeravondcup. Het is dan de derde wedstrijd uit het circuit die op het parcours bij Overvecht wordt gelopen. Vorig jaar liep ik daar 43.03. Of ik die tijd weer kan benaderen of verbeteren hangt erg af van de weersomstandiheden.

Weer een week later valt onze vaste trainingstijd samen met een 5 kilometer wedstrijd op de baan van AV Pijnenburg. Die wedstrijdjes zijn ook altijd gezellig. Bovendien liep ik vorig jaar heel mooi constant naar 20.45 en nu wil ik eigenlijk onder de 20 minuten uit komen. Maar voor die tijd kan er nog veel gebeuren en ook hier zijn de weersomstandigheden belangrijk, want als het warm is, zal dat er niet in zitten.

Geen opmerkingen: