zondag, april 15, 2007

Nieuwe schoenen



Vrijdagmiddag heb ik nieuwe schoenen gekocht. Mijn Asics zijn nog niet versleten, maar ik wil de mogelijkheid hebben een tijdje af te wisselen. Deze keer ging ik weer naar Run2Day in Amersfoort. Lopen voor de video was niet nodig. Ik weet nu wel dat ik met neutrale schoenen prima uit de voeten kan. Mijn oude schoenen (die ik had meegenomen) lieten ook geen abnormale slijtage zien. Ik kreeg de keuze uit een paar van Adidas, Mizuno of Saucony. Met alle paren heb ik weer een stukje door Amersfoort gedraafd om de verschillen te voelen. De Adidas viel snel af, iets te stug en hard aan binnenkant. Omdat het vrijdag al lekker warm was, trok ik al zwetend ong een vierde baantje door Amersfoort, met nu aan beide voeten een andere schoen. De verschillen tussen de Saucony en Mizuno waren minimaal, maar de Mizuno zat net iets lekkerder. De schoen is wat lichter en dat bevalt me wel. Het werd dus de Wave Rider 10. Hier zie je nog een mooi plaatje.

Dinsdag bij loop ik de eerste wedstrijd van de zomeravondcup nog op mijn oude schoenen. Ik wil niet het risico van een blaar lopen.

Geen opmerkingen: