donderdag, maart 22, 2007

Trainingsfrequentie

In de afgelopen maanden is mijn trainingsfrequentie gezakt naar 1 keer per week. Regelmatig sta ik op zaterdagochtend langs de lijn en de diverse verjaardagen maken het ook niet beter. Het is waarschijnlijk net voldoende om het een beetje bij te houden, echt opbouwen doe je er niet mee.

Die ene keer in de week dat ik wel kan, heb ik wel zin in lekker lopen. Gister was weer zo'n training. Bij de warming-up kregen we gezelschap van drie jongetjes op skates. Ze vonden het wel stoer om even mee te doen en wilden ook wel laten zien dat ze hard konden skaten. Dus toen we aan de kern begonnen, deden ze enthousiast mee. Na een tijdje (2 of 3 x 500 meter) haakten ze af, maar ze vroegen wel of we volgende week weer kwamen.

Ons programma was 3 x 500 m, 4 x 400 m en 5 x 300 m, telkens met 90 seconden rust. Alles extensief, maar waarschijnlijk door de skatertjes begonnen we (Peter, Erik, Fokko en ik) wat sneller. De eerste 500 meter ging in 1.54, de tweede in 1.56, zo'n 10 seconden te snel voor extensief. We besloten er dan maar een pittige training van te maken. De 400 meters gingen in ca 1.30 en de 300 meters in 1.04. De laatste van Peter zelfs in 53 seconden.

Mooie voorbereiding voor zondag?

Geen opmerkingen: