maandag, maart 05, 2007

Clubkampioenschappen 2007






Afgelopen zaterdag waren weer de kampioenschappen Cross van AV Pijnenburg. Ondanks dat ik de afgelopen weken weinig had getrained had ik er wel weer veel zin in. Dat werd enigszins getemperd door het slechte weer. Het was 's nachts begonnen met regenen en dat deed het 's morgens nog steeds (en hard). Het parcours was daarom veranderd in een modderpoel met hier en daar een zwembad. Veel lopers hadden zich laten afschrikken, maar Erik was er wel.

Ik was mooi op tijd om nog even te kunnen inlopen. Tijdens het inlopen deed ik wat warmers aan, maar al snel had ik in de gaten dat de wedstrijd weer gewoon in mijn lichtblauwe shirt gelopen kon worden. Snel even omkleden voor de start en daarna een goed plaatsje zoeken, want al op het eerste stuk moest een enorme plas overwonnen worden, vlak voor een scherpe bocht naar rechts. Dat lukte en ik kon bij de start mooi om de plas heen en de bocht goed aansnijden. We liepen wel direct tussen de hele snelle (wedstrijd-)lopers, dus het werd tijd om direct een eigen tempo te zoeken. Natuurlijk ging het eerste rondje snel (ca 8.45).

In het tweede rondje werd ik ingehaald door een wedstrijdloper die nauwelijks harder ging dan ik. Dat leverde een mooi richtpunt op. Af en toe kwam ik wat dichterbij, daarna liep hij weer wat weg. Bij de kruising met het fietspad stond een hele grote plas. Erik nam die beter dan ik en kwam weer even langszij. Ik nam de kop weer en rekend er op dat hij wel aan zou haken, maar bij het ingaan van de derde ronde lag hij toch weer een paar meter achter. Dat tweede rondje ging nog net onder de 9 minuten.

In tegenstelling tot vorig jaar kreeg ik nu geen echte inzinking. Ik bleef lekker doorlopen met nog steeds diezelfde loper als "haas" voor me. Ik hoorde dat Erik steeds iets verder achter me raakte. Dat gaf de burger moed. Het derde rondje ging net boven de 9 minuten, er was nog steeds geen heel groot verval. Het vierde rondje raakte ik wel vermoeid, ik had iets meer last van wegglijden in de bochten en ik was ook blij dat ik er was. Iets langzamer dan vorig jaar, maar het parcours was ook aanmerkelijk zwaarder en 36.09 is nog steeds een mooie tijd.

Het succes voor onze loopgroep was compleet wat Erik werd tweede en Fokko derde. Bij de dames zette Cora een hele scherpe tijd neer, ze was maar net langzamer dan Fokko, goed voor de eerste plaats en Anita werd derde.

Geen opmerkingen: