woensdag, januari 24, 2007

Probleemloos getraind, wel saai voor een weblog.

In de afgelopen dagen heb ik probleemloos getraind. Woensdag met de groep en zaterdag alleen. Dan wordt het wel een beetje saai voor de geachte lezertjes vrees ik.


Vorige week woensdag nam ik een gastloper mee naar onze training. Peter ken ik al sinds mijn studie en we hebben ook samen bij onze eerste werkgever gewerkt. Sinds een half jaar is hij weer begonnen met hardlopen. In het verleden liep hij harder dan ik nu en een paar weken geleden liep hij weer een 10 km onder de 45 minuten. Omdat hij een week van huis was (in een hotel in Utrecht), kwam hij als gast met ons meelopen.

We hadden mazzel dat de regen net voor de training ophield. Er stond 6 x 1000 meter op het programma. Twee series van 800 - 200, 700 - 300 en 600 - 400, waarbij het laatste deel steeds intensief. Vooral de versnellingen zijn dan pittig. Weer een heel nieuwe ervaring voor Peter.

Zaterdag had ik 's morgens andere dingen te doen, maar 's middags na de regen kon ik nog even op pad. Wegens gevaar voor vallende takken en andere stormschade bleef ik uit het bos. Ik liep zo'n 10 km heen en weer naar de rotonde bij Den Dolder. Eerst tegen de wind in, daarna de wind in de rug. Binnen het uur was ik weer thuis en lekker moe.

Het doet me vooral goed dat ik me bij een training niet spaar en toch nergens last van heb. Binnenkort ben ik jarig en mag ik van me zelf weer een paar nieuwe schoenen uitzoeken, voor de demping uit deze helemaal verdwenen is.

Geen opmerkingen: