dinsdag, november 28, 2006

Onder het mes!

Morgen ga ik onder het mes. Het is niets ernstig en ook geen blessure. Al een kleine tien jaar heb ik last van Xanthelasmata. Mooi woord, maar net iets te lang voor scrabble. Het zijn gelige verdikkingen op mijn oogleden. De oorzaak zou een te hoog cholesterol gehalte kunnen zijn, maar bij regelmatige controle zijn geen afwijkende waarden gevonden.

In principe hoeft er niets aan gedaan te worden, maar ze groeien langzamerhand. Vooral 's winters als ik wat bleek word, vallen ze nogal op en dus heb ik nu maar eens besloten ze weg te laten halen (symptoombestrijding, de kans is groot dat ze weer terug komen).

Ik moet het daarna even rustig aan doen. De komende week zal ik zeker niet trainen. Ik zie wel wanneer ik dat weer kan oppakken.

Vorige week woensdag hebben we nog wel pittig getrained. Onder het thema "versnellen uit vermoeidheid". mochten we drie keer 1500 meter lopen (1000 m externsief, 100 m rustig, 400 m intensief). Ik weet niet of de afstanden helemaal klopten, maar de 1000-tjes gingen al in 4.30. en de 400-tjes onder de 1.20.

De bilspieroefeningen van Anita heb ik de dagen daarna nog goed gevoeld overigens.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Richard,

Hoop dat alles goed is gegaan en je er weer bij de trainingen bent.

Was al een tijdje niet op je site geweest, maar je hebt je weer leuk uitgeleefd.

gr

Peter

Richard zei

Ha Peter,

vanavond ben ik bij het koffiedrinken. Morgen heb ik een controle. Daarna weet ik wanneer ik weer mag lopen.

Richard