maandag, september 04, 2006

Na regen komt zonneschijn.

Het rondje Pluismeer van vorige week is me goed bevallen. Helemaal fris stond ik deze week weer klaar voor de groepstrainingen. Natuurlijk met de ambitie om de halve van Amsterdam te kunnen lopen. Het trainingsprogramma daarvoor is nog niet helemaal rond, maar dat komt wel goed. Er is in ieder geval afgesproken elke zondag een extra duurloop in te lassen, oplopend van 15, 17, 19, 21 tot 23 kilometer.

Woensdag liepen we eerst 5 400-tjes, daarna 5 100-tjes en als afsluiter nog een keer bijna 1000 meter. De trainingsachterstand deed zich vooral bij de afsluitende 1000 meter goed voelen, het voelde niet dat ik dit nog 10 kilometer zou vol houden.

Zaterdag liepen we een rondje waarin we ook de heuvel van de Stompert een paar keer op mochten (5, 100, 150, 200 en dat 2x). Na afloop voelde ik me prima.

Eigenlijk kan ik niet op zondag, maar gister bij hoge uitzondering wel. Omdat de trainingen van de afgelopen week zo lekker gingen en ik toch vooral aan mijn duurvermogen wil werken, besloot ik me op zondagochtend in de stromende regen te melden bij de baan. Ondanks de regen was het eigenlijk erg goed loopweer, lekker temperatuurtje en geen harde wind. Het rondje ging in een rustig tempo, maar mischien daardoor wel fijn.

Al met al een mooie trainingsweek. Mijn benen houden het goed en ik heb het idee dat ik weer een beetje op niveau kom. Na een lange periode van regen, breekt de zon weer door.

Geen opmerkingen: