maandag, september 11, 2006

Kilometers in de benen.

De halve van Amsterdam nadert en ter voorbereiding zorg ik ervoor wat kilometers in de benen te hebben. Dat zit natuurlijk in het trainingsschema, maar Anita heeft in overleg besloten de duurlopen op zondagochtend te lopen. Er zit voor mij weinig anders op dan dit op een ander moment in te passen. Daarom stond ik zaterdag voor dag en dauw op en even na half acht (op zaterdag!) trok ik de deur achter me dicht. Zo hield ik tijd over om later in de ochtend bij mijn zoon langs de lijn te staan.

In je eentje lopen is minder gezellig en voor mij kleven er nog twee andere nadelen aan. Ten eerste moet ik zelf het tempo bepalen, met als risico dat ik te hard ga en ten tweede heb ik nog niet een uitgebreid repetoire van routes in de omgeving in mijn hoofd om op de gewenste afstand uit te komen. Ik had er daarom maar voor gekozen om ongeveer hetzelfde rondje te lopen als dat we op zondagochtend hadden gelopen. Doordat ik nu vanaf mijn eigen huis daar op aansloot en door bij Lage Vuursche langs het recreatieterrein te lopen, werd het geheel zo'n 4 kilometer langer. zodat ik op ongeveer 19 kilometer uitkwam.

Het lopen ging lekker en door het vroege tijdstip was het mooi en rustig in het bos. Ik liep een stukje sneller dan zondag, net iets boven de 5 minuten per kilometer en kon dat goed volhouden. Afgezien van een een korte sanitaire stop liep ik in eenmaal door. Na 1 uur en 41 minuten was ik weer thuis.

Woensdag hadden we ook al zo'n fijne training. 4 x 1500 meter. De eerste gebruikte ik om de route te vinden (7.38) de volgende twee gingen mooi op tempo (6.37 en 6.43) en de laatste nog een stukje sneller (6.04). Nog 5 weken voor de halve van Amsterdam, maar het begint er goed uit te zien.

Geen opmerkingen: