donderdag, augustus 24, 2006

pfff, er moet nog flink getrained worden!

Gisteravond was weer de Gildeloop in Soest. Ik deed voor derde keer mee, maar wist al vooraf dat ik niet voor een hele snele tijd zou gaan. Een week of vijf niet trainen zou zijn tol eisen. HEt leek me een mooi uitgangspunt om op zo'n 45 minuten rond te richten. Dat betekende 4 minuut 30 per kilometer.

De eerste kilometer ging iets te hard. Ik liet het tempo iets zakken en kwam na het eerste rondje (3250 meter) door in 14 minuten 14. Dat zag er goed uit. Erik liep een eindje voor me, maar nog in het zicht. Bij het 5 kilometerpunt zat ik ook nog goed (22.05). Maar daar stond een man met een hamer. De tweede 5 kilometer werd ik door diverse mensen voorbij gelopen. Het lukte niet meer om de kilometers in de buurt van de 4.30 te houden. Ze schoten omhoog naar 4.45 en 4.49.

Mijn eindtijd was uiteindelijk 45.52. Vijf weken niet trainen en wel vakantie houden hakt er dus toch wel aardig in. Er zal nog flink getrained moet worden om aan een halve marathon te kunnen denken.

Geen opmerkingen: