woensdag, mei 24, 2006

Als een zwitsers uurwerk.

Gisteravond van de jaarlijkse baanwedstrijd bij de AV Pijnenburg. Niet alleen een individuele wedstrijd, maar ook een strijd tussen drie verenigingen, in vijf klassen. Er werd in twee groepen gestart. Eerst de recreanten, daarna de wedstrijd. De limiettijd voor de wedstrijd was 23 minuten. Normaal gesproken is dat voor mij geen probleem, maar ik wilde vandaag niets forceren. Door bij de recreanten te starten, kon ik rustig weggaan met een schema van 1.44 per rondje in mijn hoofd.

De start ging als vanouds weer heel erg snel, op de foto loop ik in derde positie.


Maar toen ik zag dat de eerste 200 meter in 45 seconden ging (veel te snel dus), liet ik het tempo wat zakken. De volgende 200 ging in 49 en daarna kwam ik mijn ritme. Alle 200 meters zaten rond de 50 seconden. halverwege had ik een aantal snelle starters weer te pakken en liep ik als een zwitsers uurwerk mijn rondjes. Op de vierde plaats en op toch wel ruime afstand van de top 3.



Vlak voor het einde werd ik nog net gedubbeld door de nummer 1, zie onderstaande foto, maar met mijn eindtijd van 20.45 was ik erg tevreden en toch de snelste recreant van Pijnenburg.


Hiernaast mijn 200 metertijden, handgeklokt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooooooooooooooie tijd !!!!!

Peter

Ps
ik ga jouw tacktiek van de beheerste start 'stelen' woensdag op de 10 km uitproberen