vrijdag, april 07, 2006

Ik ben scheef (nou ja, een beetje dan)

Gisteravond ben ik uitgebreid door de fysiotherapeut bekeken. Zoals ik al wist sinds mijn bezoek aan de huisarts, sta ik niet helemaal goed op mijn linkervoet. Mijn enkel staat iets naarbinnen en mijn tenen klauwen. Dat verklaart ook waarom ik nogal gevoelig ben voor blauwe teennagels aan die voet.

Dit hoort natuurlijk niet, maar kan de klachten aan mijn hamstring niet verklaren. Daarom heeft hij ook maar eens naar mijn rug gekeken. En daar trof hij symmetrisch (dus rechts) een andere afwijking aan. Overdreven gesteld sta ik met mijn rechterheup iets naar voren en corrigeer ik dat door mijn linkerenkel naar binnen te draaien en met mijn voet een beetje te klauwen.

Geen heel grote afwijking, met kleine zooltjes te verhelpen. Maar dat was nog niet echt een verklaring waarom de klachten nu optreden. Toen hij tot slot mijn loopschoenen bekeek, was hij verbaasd over de maat. Deze zijn te groot. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat de klachten nu optreden. Want hierdoor gaan mijn voeten nog meer klauwen om stabiliteit te krijgen. En met de grotere belasting in de D-groep kan dat net de druppel geweest zijn.

Dat was voor mij de aanleiding om nu eerst op zoek te gaan naar nieuwe schoenen en dan weer rustig terug op te bouwen. Als dat toch niet voldoende is, kom ik terug om zooltjes te laten maken.

Geen opmerkingen: