maandag, februari 20, 2006

Lopers en honden

Ik had al vaker gehoord dat lopers en honden geen fijne combinatie is. Afgelopen zaterdag moest ik dat van nabij meemaken.

Zoals vrijwel elke zaterdag trokken we vanaf het clubgebouw het gebied rond de Lange Duinen in. We waren niet de enige want naast de vele verschillende trainingsgroepjes lopen er 's morgens vroeg ook al veel mensen hun hond uit te laten op dit grote losloopterrein. Plotseling kwam een hond (met een dikke tak in zijn bek) luid blaffend en grommend op ons afrennen. De eigenaresse riep vanuit de verte wel iets, maar daar trok de hond zich niets van aan.


Al snel liet de hond de tak los en begon happend naar onze benen tussen ons door te springen. Twee dames uit onze groep liepen een beet op! Frans was het eerst weer bij zijn positieven en pakte een dikke tak, terwijl hij een duidelijke bedreiging riep. Ik zal de tekst hier niet herhalen, want deze weblog is voor alle leeftijden.

Tegen die tijd was de eigenaresse ook rustig aan komen wandelen. Ze vond eigenlijk dat we maar niet moesten gaan hardlopen, ... (hier past een hele diepe zucht).

Uiteindelijk gaf ze toe dat het met deze afgekeurde politiehond, misschien niet zo verstandig was om deze los te laten lopen, hij had haar ook al viermaal gebeten. Ik hoop dat ze er van geleerd heeft, ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als er een groep pupillen langs komt rennen.

Geen opmerkingen: