maandag, december 12, 2005

Hersteld, en hoe!

Afgelopen weekend was de vuurproef voor mijn achillespees. Zaterdag had ik weer tijd om te trainen en de lichte crosstraining die op het programma stond doorstond mijn achillespees glansrijk. Geen centje pijn en ook 's avonds en de volgende dag geen reactie.

Dus kon ik ook meedoen aan de BAV Wintercup deel 2 op zondag. Dat is een leuk rondje door de baarnse bossen en het voordeel is dat je ook kunt besluiten minder dan 4 rondjes te lopen. Clubgenoot Eric ging als een speer van start, terwijl ik van plan was behoudender te starten dan vorige maand. Na een half rondje kwam ik een beetje in het ritme en liep langzaam weer in op een aantal lopers die me eerder voorbij waren gegaan, maar Eric zag niet meer terug.

Aan de tussentijden zag ik dat ik mijn tempo mooi vlak kon houden. Het regelmatig trainen op bergjes wierp zijn vruchten af, want daar haalde ik steeds de grootste winst. In de laatste vijfhonderd meter zag ik dat er een mooie tijd inzat, en zie daar met 42.43 liep ik een nieuw PR op de 10KM.
Zie hiernaast een actie-foto van de site van BAV, Baarn.

Geen opmerkingen: